ستفاده ابزاری از نام حامد بهداد + عکس
حامد بهداد
نگارش در تاريخ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, توسط احسان تمسکنی

 ا

سینما - سایت روزنامه ایران نوشت:
در اوضاع و احوالی که حتی فیلم‌های مجوز گرفته از وزارت ارشاد مانند «خوابم می‌آد» از سوی حوزه هنری غیرمجاز تشخیص داده شده و قابلیت اکران در سینماهای حوزه را پیدا نمی‌کنند، این‌که ببینیم یک موسسه فعال در شبکه نمایش خانگی نام یک هنرمند معروف را ابزاری کند برای کمک به فروش محصول خویش آن قدرها عجیب و غریب نیست.
 
صحبت از فیلمی ویدیویی است با نام «مردی که گیلاس‌هایش را خورد»؛ فیلمی که بازیگر اصلی آن حسن پورشیرازی است اما موسسه عرضه کننده محصول نام حامد بهداد که تنها حضوری افتخاری در فیلم داشته را به صورت گل درشت روی جلد دی‌وی‌دی آورده است. باز اگر این حضور تنها محدود می شد به همین جلد دی‌وی‌دی مشکلی نبود اما این موسسه در تبلیغاتی گسترده که از ویدیوکلوب‌ها تا سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید را دربر می‌گیرد پوسترهایی از این فیلم را که تصویر حامد بهداد، طرح اصلی پوستر را به خود اختصاص داده توزیع کرده تا به این ترتیب بتوان حداقل کاری کرد که هواداران بهداد هم که شده، فیلم را بخرند.
 
                              
 
در توانایی بازیگران اصلی «مردی که گیلاسهایش را خورد» یعنی حسن پورشیرازی و آشا محرابی شکی نیست و اتفاقا هر دوی آن‌ها یکی از بهترین بازیهای‌شان را در این فیلم ویدیویی انجام داده‌اند اما استفاده ابزاری از نام یک هنرمند مثل بهداد برای کمک به رونق فیلم، نه اخلاقی است نه منطقی و نه حتی حرفه‌ای!
 
جالب این‌جاست که یکی از تهیه کنندگان نسبتا خوشنام سینمای ایران یعنی امیر سماواتی تهیه کننده فیلم بوده و چنین اشتباه فاحشی رخ داده وگرنه احتمالا حتی تصویر کوچک پورشیرازی و محرابی هم روی جلد دی‌وی‌دی نمی‌آمد.
 
کمترین کاری که دست اندرکاران تولید فیلم می‌توانستند انجام دهند این بود که در کنار تصویر بزرگی که از بهداد روی پوستر و جلد دی.وی.دی آورده‌اند در حد یک خط از حضور افتخاری وی در فیلم هم سخن بگویند، اما نه روی پوستر و دی‌وی‌دی و نه حتی در تیتراژ فیلم به چنین حضوری اشاره نشده است و مخاطب فیلم را با دقت تماشا می کند بلکه ببیند حامد بهداد بناست چه نقشی در وقوع اتفاقات داشته باشد، اما جز زمانی حدودا 4 دقیقه و چند ثانیه بیشتر، هیچ اثری از جناب بهداد در این فیلم به چشم نمی خورد. این زمان 4 دقیقه‌ای هم مجالی شده برای آن که به مانند همیشه بهداد با نقش آفرینی هیستریک-کمیک خود ادای دینی کرده باشد به مخاطبانش!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: